All Island Video Creating competition - 2024
1. දෘෂ්ය පරීක්ෂණයේ දී ප්රධාන අවධානය යොමු වන්නේ මෝටර් රථ ප්රවාහන දෙපාර්තමේන්තුව විසින් නිකුත් කරන ලද ලියාපදිංචි සහතිකය/චැසි අංකය/එන්ජින් අංකය සහ අංක තහඩු සත්යාපනය කිරීමයි.
2. දෘෂ්ය පරීක්ෂණයේදී වාහනයේ පිටාර පද්ධතියේ (සයිලන්සරයේ) නඩත්තු තත්ත්වය සහ එකතු කරන ලද සහ වෙනස් කරන ලද බාහිර කොටස් පරීක්ෂා කරනු ලැබේ.
3. වාහනයේ එන්ජිම ක්රියා විරහිතව තිබේද යන්න තහවුරු කර ගැනීම සඳහා දෘශ්ය පරීක්ෂණයක් සිදු කරන අතර එය දුම් පරීක්ෂණ ක්රමයට වැදගත් වන ක්ෂණික උපරිම ත්වරණයකට ලක් කළ හැකි විය යුතුය.
4. වාහනයේ ඉන්ධන ටැංකියේ පියන සහ ප්ලග් කවරය (ප්ලග් ටොප්) මෙහි පරීක්ෂා කරනු ලබන අතර හොඳ තත්ත්වයේ තිබිය යුතුය.
5. එන්ජිමේ ජලය,ලිහිසි තෙල්,ඉන්ධන කාන්දු වීම හෝ හානියට පත් කොටස් (කැඩුණු, පිපිරුණු කොටස්) අනවශ්ය ශබ්ද නිකුත් කිරීම, පරීක්ෂා කරනු ලැබේ. මෙම සිදු කරනු ලබන්නේ වාහනයේ දුම් පරීක්ෂණයේදී පරීක්ෂාවට ලක්වන වාහනයට හෝ සේවකයන්ට සිදුවන හානිය හා අපහසුතාවයන් වැලැක්වීම සඳහාය. මේ අනුව, වායු විමෝචන පරීක්ෂණය අතරතුර දී දෝෂයක් ඇති බව අනාවරණය වුවහොත් දෙපාර්ශවයම අපහසුතාවයට පත් විය හැකිය. සමහර විට අක්රිය වූ ගවනරයෙන් තෙල් කාන්දු වීමත් සමඟ එන්ජිම ක්රියා විරහිත තත්ත්වයන් පත්විය හැකි අතර එමගින් ක්ෂණික ගින්නක් වුවද ඇති විය හැක.
එබැවින්, මෙම කරුණු මත දෘශ්ය පරීක්ෂණය අසාර්ථක වුවහොත්, වාහනය විමෝචන පරීක්ෂණයකට යොමු නොකෙරේ.
ඩීසල් වාහනයක් අසමත් වන්නේ K සාධකය (හදිසි ත්වරණයේදී දුම් පාරාන්ධතා සාධකය) 4.0 ඉක්මවන විට සහ එක් එක් ත්වරණය අතර අඩුම සහ ඉහළම K අගයන්හි වෙනස 1.0 ඉක්මවන විටදීය.
A. ඩීසල් වාහනයක් ක්රියා විරහිත වූ විට ඔබ දැනුවත් විය යුතු කරුණු
ඩීසල් වාහනයක පිටාර පද්ධතියේ පිරිසිදුකම නැතිවීම පරීක්ෂණය අසමත් වීමට ප්රධාන හේතුවකි. දුම් පරීක්ෂාව සිදු කරන අතරතුර, පිටාර පද්ධතියේ තැන්පත් වී ඇති කාබන් අංශු ඉවත්කිරීමේ චක්රවලදී (පළමු ඉක්මන් ත්වරණ තුන) කාබන් අංශු ඉවත් කිරීම අවශ්යවේ. කෙසේ වෙතත්, මෙම පරීක්ෂණය වසරකට එක් වරක් සිදු කරන බැවින් සයිලන්සරයේ එකතු වී ඇති කාබන් අංශු ඉවත් කිරීමේ චක්රවලදී සම්පූර්ණයෙන්ම ඉවත් නොකෙරේ. මේ නිසා, සයිලන්සරය අසාර්ථක වීම දුම් පරීක්ෂණය සඳහා ප්රධාන හේතුවක් වන බැවින් එය පිරිසිදුව තබා ගැනීම ඉතා වැදගත් වේ.
ඩීසල් වාහනයක් දුම් පරීක්ෂාවේදී අසමත් වූ විට, අලුත්වැඩියාවකට යාමට පෙර මෙම පියවර අනුගමනය කරන්න
1. වාහනයේ පිටාර පද්ධතිය පිරිසිදුව ඇති බවට වග බලා ගන්න.
2. වායු පෙරහන පිරිසිදු දැයි පරීක්ෂා කරන්න. එය පිරිසිදු කර නැවත භාවිතා කළ නොහැකි තත්ත්වයේ තිබේ නම්, එය ප්රතිස්ථාපනය කළ යුතුය. (නිෂ්පාදකයා විසින් නිර්දේශ කරනු ලබන උසස් තත්ත්වයේ අමතර කොටස් භාවිතා කිරීමට විශේෂ අවධානය යොමු කළ යුතුය).
3. ඩීසල් ඉන්ජෙක්ටරය සහ පොම්පය නිවැරදිව ක්රියා කරන්නේ දැයි පරීක්ෂා කර තහවුරු කරගන්න. මෙහිදී ඔබ කාර්මිකයෙකුගේ සහය ලබා ගත යුතුය. සියලුම ඩීසල් ඉන්ජෙක්ටර් එකම පීඩනයකින් විවෘත වන පරිදි පීඩනයට ලක් කර සුසර කළ යුතු අතර නිවැරදිව ඩීසල් එකතු කළ යුතුය.
4. ඩීසල් ඉන්ජෙක්ටර් පොම්පය නිසි ක්රියාකාරී තත්ත්වයේ පවතින බව සහතික කර ගන්න, එසේ නොමැතිනම් පොම්පය අලුත්වැඩියා කර සුසර කළ යුතුය. (මෙහිදී නැවතත් ඔබ පළපුරුදු ඩීසල් පොම්ප අලුත්වැඩියා කාර්මිකයෙකුගේ සහාය ලබා ගත යුතුය.)
5. එන්ජින් ඔයිල් (ලිහිසි තෙල්) අධික ලෙස දැවී ගියහොත්, වාහන එන්ජිම විශේෂඥ කාර්මිකයෙකු විසින් පරීක්ෂා කළ යුතු අතර, ඔහු විසින් කළ යුතු අලුත්වැඩියාවන් තීරණය කරනු ඇත.
CO සහ HC දූෂක වායු ප්රමාණය සම්මතය ඉක්මවා යාම නිසා පෙට්රල් වාහනයක් අසාර්ථක වේ.
Vehicle Type | Carbon monoxide CO (%v/v) | Hydrocarbons HC (ppm %v/v) | Remarks |
---|---|---|---|
Petrol vehicles other than motorcycles and tricycles | 3 | 1000 | Start with idling and 2500 RPM |
Petrol motorcycles and tricycles | 4 | 6000 | Start with idling and 2500 RPM |
පෙට්රල් වාහනයක් ෆේල් වූ විට මුලින්ම කළ යුත්තේ අසමත් වු දුම් සහතිකය නිවැරදිව කියවා තේරුම් ගැනීමයි.
A. HC අගය සම්මත විමෝචන ප්රමිතීන්ට වඩා වැඩි වීම හේතුවෙන් අසමත් වීම සිදුවේ.
HC යනු හයිඩ්රො කාබන් යන්නයි. ඔබ ඔබේ වාහනයේ භාවිතා කරන ඉන්ධන සහ ලිහිසි තෙල් දෙකම හයිඩ්රො කාබන් ලෙස වර්ගීකරණය කර ඇත. HC අගය සම්මත විමෝචන අගය ඉක්මවා ගියහොත් එයින් අදහස් වන්නේ නොදැවුණු ඉන්ධන අංශු සහ අර්ධ වශයෙන් පිළිස්සූ ඉන්ධන වාහනයේ සයිලන්සරය හරහා ගමන් කරන බවයි. දහනය නොකළ ඉන්ධන කොටස් සහ අර්ධ වශයෙන් පිළිස්සුණු ඉන්ධන කොටස් (HC) අධික ලෙස විමෝචනය කරන්නේ නම්, එය පහත සඳහන් සාධක නිසා ඇති විය හැක.
1. ජ්වලන පද්ධතිය වැරදි ලෙස ක්රියා කරයි. (පෙට්රල්-වායු මිශ්රණය සම්පූර්ණයෙන් දහනය කිරීමට අවශ්ය පුලිඟු ප්රමාණවත් නොවේ. එබැවින් ස්පාර්ක් පේනු, වයර් ආදිය පරීක්ෂා කළ යුතුය.)
2. දහනය සඳහා ප්රමාණවත් වාතය සැපයීම. (අවහිර වූ වායු පෙරහන.)
3. එන්ජිම දිරාපත් වීම නිසා ලිහිසි තෙල් අංශු දහනයට මිශ්ර වී ඇත. (නොපිළිස්සුණු සහ අර්ධ වශයෙන් පිළිස්සුණු ලිහිසි තෙල් HC ලෙස සයිලන්සරයෙන් පිටවේ. මෙය කාර්මිකයෙකු විසින් පරීක්ෂා කළ යුතුය.).
4. ද්වි-පහර එන්ජිමක දී, පෙට්රල් ලිහිසි තෙල් (2T) සමඟ මිශ්ර කර ඇති බැවින් සහ එය නිවැරදි ප්රමාණවලින් මිශ්ර නොකළ විට, නොදැවුණු ලිහිසි තෙල් සහ අර්ධ වශයෙන් පිළිස්සුණු ලිහිසි තෙල් (2T) සයිලන්සරය HC ලෙස තබයි. නිර්දේශිත අනුපාතය වන්නේ ත්රිරෝද රථ එන්ජින් සඳහා පෙට්රල් ලීටර් 1කට 2T මිලිලීටර් 30ක් මිශ්ර කිරීමයි (මෙම අනුපාතය එන්ජිමේ තත්ත්වය අනුව වෙනස් විය හැක.)
B. CO අගය සම්මත විමෝචන ප්රමිතීන්ට වඩා වැඩි වීම හේතුවෙන් අසමත් වීම.
කාබන් මොනොක්සයිඩ් CO අගය සම්මත විමෝචන අගය ඉක්මවීමට බලපාන සාධක
1. කාබන් මොනොක්සයිඩ් CO අගය වැඩි වීමට ප්රධානතම හේතුව වන්නේ සම්පූර්ණ දහනය සඳහා අවශ්ය පෙට්රල් සහ වාතය මිශ්රණය නිවැරදි අනුපාතයකින් නොතිබීමයි.
2. වැරදි වායු ඉන්ධන අනුපාතයට බලපාන වඩාත් පොදු සාධකය වන්නේ දහනය සඳහා අවශ්ය වාතය සැපයීමට අසමත් වන වායු පෙරහනයි. දහනය සඳහා අවශ්ය ඔක්සිජන් ප්රමාණය වායු පෙරහන හරහා දහන කුටියට නොපැමිණෙන්නේ නම්, සම්පූර්ණ දහනය සිදු නොවන අතර අර්ධ වශයෙන් දහනය වූ කාබන් කාබන් ඩයොක්සයිඩ් CO2 වෙනුවට CO නිපදවයි.
3. කාබ්යුරේටරය හෝ EFI පද්ධතිය නිසියාකාරව සුසර නොකිරීම ඉහළ CO අගයට ඇතිවිමට අනෙක් ප්රධාන හේතුවයි.
වායු පෙරහන පිරිසිදු කිරීමෙන් හෝ ප්රතිස්ථාපනය කිරීමෙන් සහ පළපුරුදු කාර්මික ශිල්පියෙකු විසින් ඉන්ධන එන්නත් කිරීමේ පද්ධතිය (කාබ්යුරේටරය හෝ EFI පද්ධතිය) පිරිසිදු කර සුසර කිරීමෙන් මෙම දෝෂ නිවැරදි කළ හැකිය.