English │
සිංහල │
தமிழ்
ISO 9001:2015 Quality management certified institute

All Island Video Creating competition - 2024

more details

ISO 9001:2015 තත්ත්ව කළමනාකරණ සහතික ලත් ආයතනය
English │
සිංහල │
தமிழ்

අපගේ ප්‍රතිපත්ති

ජාතික ප්‍රතිපත්ති සහ රෙගුලාසි

පිරිසිදු වාතය 2000 ක්‍රියාකාරී සැලැස්ම 1992 ජූලි මාසයේදී පාරිසරික වැඩිදියුණු කිරීමේ වැඩසටහන (MEIP) විසින් සකස් කරන ලද අතර එය පසුව 1992 ඔක්තෝම්බර් මාසයේදී එවකට ප්‍රතිපත්ති සැලසුම් සහ ක්‍රියාත්මක කිරීම් අමාත්‍යාංශයේ ලේකම්වරයාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් ජාතික පාරිසරික මෙහෙයුම් කමිටුව (NESC) විසින් අනුමත කරන ලදී.

බාගත කරන්න

පරිසර අමාත්‍යාංශය විසින් Clean Air 2025 ක්‍රියාකාරී සැලැස්ම සකස් කරන ලද අතර එය 2018 වසරේ අමාත්‍ය මණ්ඩලය විසින් අනුමත කරන ලදි. ශ්‍රී ලංකාවේ වාතයේ ගුණාත්මකභාවය කළමනාකරණය කිරීම එහි මූලික අරමුණ විය. පිරිසිදු වාතය 2025 හි පුළුල් දැක්ම වන්නේ නාගරික, කාර්මික සහ ගෘහස්ථ වායු දූෂණය අවම කිරීම, හානිකර වායු දූෂක විමෝචනය අවම කිරීම මගින් වාතයේ ගුණාත්මක භාවය අපේක්ෂිත මට්ටමින් පවත්වා ගැනීමට උත්සාහ කිරීමයි. යෝග්‍ය නියාමන රාමුවක් ස්ථාපිත කිරීමත් සමඟ හානිකර වායු දූෂක හඳුනාගැනීම, ප්‍රමාණනය කිරීම සහ අධීක්ෂණය කිරීම සහතික කිරීම, ඵලදායී පාර්ශවකරුවන්ගේ සහභාගීත්ව යාන්ත්‍රණයක් ක්‍රියාත්මක කිරීම තුළින් මෙම අරමුණ තුළින් ක්‍රියාත්මක වේ. ක්‍රියාකාරී සැලැස්ම වායු තත්ත්ව කළමනාකරණයේ (AQM) පර්යේෂණ සහ සංවර්ධනය සඳහා අත්‍යවශ්‍ය බව පිළිගෙන ඇති අතර උප කලාපීය, කලාපීය සහ ගෝලීය සහයෝගීතාවයෙන් පහසුකම් සපයන ධාරිතා ගොඩනැගීම මෙමගින් අවධාරණය කරයි. තවද, වායු දූෂණය, එහි සෞඛ්‍ය සහ අනෙකුත් බලපෑම් සහ අදාළ ගැටළු විසඳීම සඳහා ගෙන ඇති ක්‍රියාමාර්ග පිළිබඳව මහජනතාව දැනුවත් කිරීම මෙම මුලපිරීමේ අරමුණයි. Clean Air 2025 ක්‍රියාකාරී සැලැස්මේ දක්වා ඇති විස්තීරණ ප්‍රවේශය ශ්‍රී ලංකාවේ තිරසාර වායු තත්ත්ව කළමනාකරණය සඳහා එහි කැපවීම අවධාරනය කරයි.

බාගත කරන්න

කොළඹ නගරයේ වර්ධනය වන වායු දූෂණය පිළිබඳ ගැටලුව හඳුනා ගනිමින්, 1993 පෙබරවාරි 17 වැනි දින පැවති අමාත්‍ය මණ්ඩල රැස්වීමේදී, කොළඹ නාගරික ප්‍රදේශයේ වායු තත්ත්ව කළමනාකරණය සඳහා "පිරිසිදු වායු 2000 ක්‍රියාකාරී සැලැස්ම" (CA2AP) ක්‍රියාත්මක කිරීම අනුමත කරන ලදී. (කැබිනට් පත්‍රිකාව - 93/250/024) සැලැස්මේ යෝජනා කර ඇති ක්‍රියාවලීන් පනහෙන් සම්පූර්ණයෙන් හෝ අර්ධ වශයෙන් ක්‍රියාත්මක කළ හැක්කේ ක්‍රියාවලින් කොටසක් (07) පමණි. මුදල් හිඟකම මෙම තත්ත්වයට හේතුව ලෙස සැලකුවද, වායු තත්ත්ව කළමනාකරණය පිළිබඳ පිරිසිදු ප්‍රතිපත්තියක් නොමැතිකම මන්දගාමී වීමට ප්‍රධාන බාධාවක් බව කැබිනට් මණ්ඩලය පත් කළ Clean Air 2000 ක්‍රියාකාරී සැලැස්ම ක්‍රියාත්මක කිරීමේ කමිටුවේ ප්‍රගති සමාලෝචන රැස්වීමේදී අවබෝධ විය. අනාගත ආර්ථික වර්ධනයේ ප්‍රධාන ක්‍රියාකරු ලෙස ශීඝ්‍ර කාර්මික ව්‍යාප්තිය හා හොඳ වායු තත්ත්ව පවත්වා ගැනීම GOSL අපේක්ෂා කරන අතර, ශ්‍රී ලංකාව ගැන සලකා බැලීමේ දී විදේශීය ආයෝජකයින්ට සහ සංචාරකයින්ට අමතර ආකර්ෂණයක් වනු ඇත. වායු දූෂණය අවම කිරීම පිළිබඳ ජාතික ප්‍රතිපත්තිය ප්‍රධාන වශයෙන් වාහන පරීක්ෂාව සහ නඩත්තුව කෙරෙහි අවධානය යොමු කරයි. ඉන්ධන ප්‍රතිසංස්කරණය, මිලකරණය සහ Fleet Mix, ගුවන් යානා මිශ්‍රණය, විමෝචන ඉන්වෙන්ටරි, අධීක්ෂණය සහ අඩු කිරීම, ප්‍රමිති හා සම්මත සැකසුම, ආයතනික රාමුව සහ නියාමන අනුකූලතාව, Economic Instruments, ප්‍රවාහන සැලසුම් සහ රථවාහන කළමනාකරණය සහ මහජනතාව දැනුවත් කිරීම සිදු කරයි.

බාගත කරන්න

ආනයනය සඳහා ජංගම වායු විමෝචන ප්‍රමිතීන්, ඉන්ධන තත්ත්ව සහ වාහන පිරිවිතර ප්‍රමිතීන් 2000 ජුනි මාසයේදී අතිවිශේෂ ගැසට් අංක 1137/11 යටතේ ප්‍රකාශයට පත් කරන ලදි. නාගරික වායු තත්ත්ව කළමනාකරණ ව්‍යාපෘතියේ ප්‍රතිඵල මත පදනම්ව, පරිසර සහ ස්වභාවික සම්පත් අමාත්‍යාංශය විසින් 2003 ජූනි මාසයේදී එහි අති විශේෂ ගැසට් අංක 1295/11 මගින් ජංගම විමෝචන, ඉන්ධන තත්ත්ව සහ වාහන ආනයනය සඳහා සංශෝධිත ප්‍රමිතීන් ප්‍රකාශයට පත් කරන ලදී. වර්තමානයේ වාහන වායු විමෝචන රෙගුලාසි (වායු විමෝචනය, ඉන්ධන සහ වාහන ආනයන ප්‍රමිතීන්) 2008 ජූලි 09 වන දින සංශෝධන මෝටර් රථ ප්‍රවාහන පනත මගින් අනුගමනය කරනු ලබන අතර වායු විමෝචන පරීක්ෂාව සහ සහතික කිරීම අනිවාර්ය වන අතර වාහනයේ වාර්ෂික ආදායම් බලපත්‍රය නිකුත් කිරීම හා බැඳී පවතී.

Mobile Air Emission Standards
  • No: 1295/11 dated 30/06/2003 Air Emission. Fuel and Vehicle importation Download
  • Standards Regulations published in Gazette Extraordinary No: 1137/35 dated 23/06/2000 is herby rescinded. Download
  • No: 1557/14 dated 09.07.2008 Air Emission. Fuel and Vehicle Importation Standards Regulation published in Gazette Extraordinary No 1295/11 dated 30/06/2003 is herby amended. Download
  • Ambient Air Quality Regulation, No.850/4 dated 20/12/1994 is hereby amended by Gazette Extraordinary No.1562/22 dated 15/08/2008 Download
  • Amended Regulations published under the Gazette Notification No. 1887/20 dated 05.11.2014 with the corrected Gazette Notification No. 1895/43 dated 02.01.2015 Download
  • Amended Regulations published under the Gazette Notification 1295/ 11 dated 30.06.2003 is hereby amended by Gazette Extraordinary No 2079/42 dated 12.07.2018 Download

These regulations enable the Commissioner-General of Motor Traffic to authorize officers of the Motor Traffic Department to carry out tests to ensure that motor vehicles comply with the permissible noise levels. The Motor Traffic (Vehicular Horn) Regulations have been formulated by the Transport Ministry and would apply to vehicles locally manufactured, assembled, fabricated, innovated, adapted or designed in Sri Lanka, and those imported into the country, according to the local media reports. The permissible noise levels emanating from vehicle horns have been specified in the National Environment (Vehicle Horn) Regulation.

Download
  • No:924/12 dated 23/05/1996
  • No: 973/7 dated 30/04/1997
  • No. 1738/37 dated 29/12/2011

Updated National Determine contribution plan Download

තිරසර සංවර්ධන ඉලක්ක

2030 තිරසාර සංවර්ධන ඉලක්ක සඳහා වාහන වායු විමෝචන වැඩසටහනේ ක්‍රියාකාරකම්වල දායකත්වය අවබෝධ කර ගැනීම ද වැදගත් වේ. වැඩසටහනේ ක්‍රියාකාරකම් ආර්ථික, සමාජීය සහ පාරිසරික අංශ හරහා විහිදෙන බැවින්, ඒවාට සෘජුව සහ වක්‍රව සම්බන්ධ වන බහු තිරසාර සංවර්ධන ඉලක්ක දක්නට ලැබේ.

සෞඛ්‍ය සම්පන්න ජීවිතයක් සහතික කිරීම සහ සියලු වයස්වල සැමට යහපැවැත්ම ප්‍රවර්ධනය කිරීම

ඉලක්කය 3.9 : 2030 වන විට හානිකර රසායනික, වාතය, ජලය සහ පස දුෂණය වීමත්, අපිරිසිදු වීමත් නිසා ඇති වන මරණ සහ රෝගී තත්වයන් සැලකිය යුතු මට්ටමින් අඩු කිරීම.

VET වැඩසටහන මගින් ඉලක්කය: වායු විමෝචන ප්‍රමිතීන්ට අනුකූල වන වාහන සංඛ්‍යාව වැඩි කිරීම මගින් අවට වාතයේ ගුණාත්මක භාවය වැඩි දියුණු කිරීම.

සියලු දෙනාම අන්තර්කරණය වු සහ සාධාරණ ගුණාත්මක අධ්‍යාපනයක් සහතික කිරීම සහ සැමට ජීවිත කාලය පුරාම ඉගෙනීමේ අවස්ථා ප්‍රවර්ධනය කිරීම.

ඉලක්කය 4.3 : 2030 වන විට සියලුම කාන්තාවන්ට සහ පිරිමින්ට ගුණාත්මක වශයෙන් ඉහළ සහ අඩු මුදලකට ලබා ගත හැකි විශ්වවිද්‍යාල අධ්‍යාපනය ද ඇතුළත්ව තාක්ෂණික, වෘත්තීය සහ තෘතීයික අධ්‍යාපනය ලබා ගැනීමට හැකිවීම.

ඉලක්කය 4.4 : 2030 වන විට සුනිසි රැකියා සහ ව්‍යවසායකත්වයක් සඳහා තාක්ෂණික හා වෘත්තීය සුදුසුකම් ඇතුළුව අදාළ කුසලතා ලබා සිටින තරුණයින් සහ වැඩිහිටියන්ගේ සංඛ්‍යාව සැලකිය යුතු මට්ටමින් ඉහළ නැංවීම.

තාක්‍ෂණික අධ්‍යාපනය සඳහා තරුණයින් සහ වැඩිහිටියන් යාවත්කාලීන දැනුමෙන් සන්නද්ධ කරන්න.

ඉලක්කය 8.6: 2030 වන විට අධ්‍යාපනය නොලබන, පුහුණුවක් නොලබන, රැකියාවක් නොමති යෞවනයින්ගේ සංඛ්‍යාව සැලකිය යුතු මට්ටමින් අඩුකිරීම.

යටිතල පහසුකම් ගොඩනැගීම, ඇතුළත් සහ තිරසාර කාර්මිකකරණය ප්‍රවර්ධනය කිරීම සහ නවෝත්පාදනයන් පෝෂණය කිරීම.

ඉලක්කය 9.5 : විද්‍යාත්මක පර්යේෂණ වැඩිදියුණු කිරීම. විශේෂයෙන්ම සංවර්ධනය වෙමින් පවත්නා රටවල් ඇතුළු සියලු රටවල කර්මාන්ත අංශයන්හි තාක්ෂණික ධාරිතාවන් ඉහළ නැංවීම. 2030 වන විට නවෝත්පාදනය දිරිගැන්වීම සහ පර්යේෂණ හා සංවර්ධන කාර්යයන්හි නියුතු ශ්‍රමිකයන් සංඛ්‍යාව ජනගහනයට සාපේක්ෂව ප්‍රමානිකව ඉහළ නැංවීම සහ රාජ්‍ය අංශයේ සහ පෞද්ගලික අංශයේ පර්යේෂණ සහ සංවර්ධනය සඳහා වූ වියදම් වැඩි කිරීම.

VET වැඩසටහන මගින් ඉලක්කය : සොයාගැනීම් ක්‍රියාකාරී ප්‍රතිපත්ති බවට පරිවර්තනය කිරීම සඳහා හිතකර පරිසරයක් නිර්මාණය කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකාව තුළ සිදු කරන ලද වායු තත්ත්ව ආශ්‍රිත පර්යේෂණ සංඛ්‍යාව වැඩි කිරීම.

නගර සහ මිනිස් ජනාවාස ඇතුළත්, ආරක්ෂිත, අභියෝගයන්ට මුහුණ දීම සඳහා කාර්යක්ෂම නාගරික සැලසුම්කරණ සහ කළමනාකරණ ප්‍රතිපත්ති ඇති කිරීම.

ඉලක්කය 11.6 : 2030 වන විට විශේෂයෙන්ම වාතයේ ගුණාත්මකභාවය සහ නාගරික සහ වෙනත් අපද්‍රව්‍ය කළමනාකරණය ඇතුළත්ව නගර නිසා සිදු වන ඒක පුද්ගල අහිතකර පරිසර බලපෑම අඩු කිරීම

VET වැඩසටහන මගින් ඉලක්කය: වායු විමෝචන ප්‍රමිතීන්ට අනුකූල වන වාහන සංඛ්‍යාව වැඩි කිරීම මගින් අවට වාතයේ ගුණාත්මක භාවය වැඩි දියුණු කිරීම.

ක්‍රියාත්මක කිරීමේ මාධ්‍යයන් ශක්තිමත් කිරීම සහ තිරසාර සංවර්ධනය සඳහා වූ ගෝලීය හවුල්කාරිත්වය පුනර්ජීවනය කිරීම

ඉලක්කය 17.18 : 2030 වන විට අවම වශයෙන් සංවර්ධනය වූ රටවල්, සංවර්ධනය වෙමින් පවත්නා කුඩා දිවයින් රාජ්‍ය ද ඇතුළුව සංවර්ධනය වෙමින් පවත්නා රටවල උසස් ගුණාත්මක තත්වයේ, නිසි කළට නිකුත්වන, විශ්වාසදායී දත්ත, ආදායම, ස්ත්‍රී පුරුෂභාවය, වයස, ජනවර්ගය, ජාතිකත්වය, සංක්‍රමණික තත්වය, ආබාධිතබව, භූ විද්‍යාත්මක ස්ථානය සහ අදාළ සංදර්භයන් පදනම් කරගෙන වෙන් වෙන් වශයෙන් පවත්වාගෙන යාමට අවශ්‍ය ධාරිතාවන් ශක්තිමත් කිරීම.

VET වැඩසටහන මගින් ඉලක්කය: 2030 වන විට, අදාළ පාර්ශ්වකරුවන් සමඟ සහයෝගීතාවයෙන් උප-ජාතික මට්ටමින් වෙන් කරන ලද වායු තත්ත්ව දත්ත සැපයීම.